У зв'язку з актуальністю теми створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ), пропонуємо Вашій увазі коротку інформацію про те, що таке ОСББ і як його створити.

Короткий опис ОСББ і його призначення

Відповідно до Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», ОСББ - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Основною діяльністю об'єднання є:

  • забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників;
  • належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території;
  • сприяння співвласникам будинку в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості.

Співвласниками багатоквартирного будинку є тільки власники квартир та/або нежитлових приміщень такого будинку, при цьому орендарі квартир в багатоквартирному будинку, можуть представляти інтереси власника квартири виключно за дорученням.

Законодавством передбачено створення лише одного ОСББ в одному багатоквартирному будинку. При бажанні, власники квартир і нежилих приміщень в двох і більше багатоквартирних будинках, можуть створити одне ОСББ на декілька будинків. Але в такому випадку дані будинки повинні бути об'єднані спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, а також інженерною інфраструктурою.

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку це, найчастіше, неприбуткова організація, яка не займається господарською діяльністю і здійснює свою роботу виключно для задоволення інтересів власників квартир.

Створення ОСББ

Етап 1. Проведення установчих зборів.

З огляду на те, що ОСББ може бути створене тільки власниками квартир багатоквартирного будинку, необхідно, для початку, провести установчі збори власників квартир, на яких власники квартир повинні прийняти рішення про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та затвердити його статут. Потрібно враховувати, що установчі збори для створення ОСББ в «нових» будинках, можуть бути проведені лише після державної реєстрації права власності на більш ніж половину квартир і нежитлових приміщень в такому будинку.

Варто звернути увагу, що до того, як мають відбутися збори, власникам квартир надсилається повідомлення про проведення установчих зборів із зазначенням ініціаторів, часу і місця проведення зборів, а також переліку питань, які виносяться на обговорення.

Етап 2. Державна реєстрація.

Державна реєстрація ОСББ проводиться в такому ж порядку, як і реєстрація юридичних осіб. Для цього державному реєстратору за місцезнаходженням ОСББ потрібно надати перелік документів, вказаний в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Після проведення реєстрації, необхідно сформувати статутні документи ОСББ, а саме виписку з ЄДР, довідку статистики, статут.

Етап 3. Отримання печатки, відкриття рахунків в банку, отримання статусу неприбуткової організації.

ОСББ може мати печатку, фірмові бланки чи інші реквізити, а також відкривати розрахункові рахунки в банках в будь-якій валюті. Виходячи з суті діяльності ОСББ, також, необхідно отримати статус неприбуткової організації, так як будь-які надходження на банківський рахунок від власників квартир як внески, можуть трактуватися податковою службою як отримання прибутку і відповідно оподатковуватися. У цьому випадку, Голова Правління ОСББ може подати до податкової служби за місцем реєстрації ОСББ відповідну заяву і копії установчих документів ОСББ. Далі, протягом 30-го терміну з дня подачі документів, ОСББ буде зареєстровано в реєстрі неприбуткових організацій, що буде підтверджуватися відповідним рішенням фіскального органу.

Етап 4. Отримання технічної документації на будинок від колишнього балансоутримувача.

Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення ОСББ, в тримісячний термін з дня державної реєстрації ОСББ повинен забезпечити передачу об'єднанню технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документів, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнятий в експлуатацію. Передача документації оформляється актом прийому-передачі і, відповідно, після підписання даного документа будинок переходить в управління ОСББ. Для підписання акту прийому-передачі документів створюється комісія в складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що проводила управління будинком, і співвласниками в особі ОСББ або Голови Правління ОСББ.

У разі виникнення додаткових питань щодо реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або ж необхідності супроводження даної процедури, фахівці нашої компанії будуть раді надати Вам свою допомогу.


Поділіться цією статтею в соціальних медіа: