Оскільки поняття корпоративного секретаря з’явилось в українському законодавстві не так давно, багато хто помилково вважає, що роль цього фахівця полягає тільки в
Водночас, у світовій практиці корпоративного управління роль корпоративного секретаря в компанії набагато ширше. Цей менеджер виконує величезну кількість функцій, які є життєво важливими для діяльності компанії. З цієї причини, в ряді країн наявність в компанії корпоративного секретаря є обов’язковою, а рівень оплати праці цих фахівців можна порівняти з
Хоча для більшості українських компаній наявність посади корпоративного секретаря не є обов’язковою, введення такої посади дозволить істотно поліпшити систему адміністрування управлінських процесів, зосередити розрізнені між різними особами функції в одній особі, що дасть можливість керівництву компанії приділяти значно більше часу
Вищесказане стосується як акціонерних товариств, так і інших
Також, наявність корпоративного секретаря є додатковим сигналом для потенційних іноземних інвесторів, про те, що система управління компанією побудована належним чином, що істотно знижує інвестиційні ризики.
Корпоративні секретарі, послуги яких надає наша компанія, — це висококваліфіковані юристи зі значним досвідом правозастосування в сфері корпоративних відносин, а також в суміжних галузях права, які мають високі аналітичні, управлінські та організаційні навички, вміють приймати ефективні рішення в кризових ситуаціях, є вмілими посередниками у вирішенні проблем, заглиблюються в суть бізнесу клієнта та розуміють необхідність збереження в таємниці конфіденційної інформації.
Компетенція наших корпоративних секретарів дозволяє повністю забезпечити потреби вашої компанії у наступних сферах:
Корпоративне управління
Адміністрування діяльності органів управління компанією
-
підготовка порядку денного, повідомлення акціонерів та/або посадових осіб про проведення зборів;
-
виконання функцій голови або секретаря зборів;
-
підготовка звітів виконавчого органу, наглядової ради, ревізійної комісії, проектів протоколів, рішень.
Інформаційне забезпечення акціонерів та посадових осіб компанії
-
підготовка відповідей на інформаційні запити;
-
консультації з питань правового регулювання в сфері корпоративного управління;
-
проведення тренінгів для нових членів органів управління з питань реалізації їх повноважень у сфері корпоративного управління;
-
надання рекомендацій по удосконаленню системи корпоративного управління виходячи з: змін у законодавстві, практики корпоративного управління, стану корпоративного управління компанії та її основних
бізнес-процесів ; -
консультації з питань практичної реалізації управлінських рішень.
Корпоративне діловодство
-
систематизація і зберігання внутрішніх корпоративних документів, рішень органів управління;
-
ведення книг протоколів, формування виписок із протоколів та внутрішніх документів;
-
ведення переписки з акціонерами / учасниками.
Забезпечення дотримання законодавства
Підготовка та розміщення обов’язкової інформації емітента (для АТ)
-
підготовка річного звіту, особливої інформації, повідомлень емітента;
-
розміщення інформації емітента в інформаційній базі НКЦПФР та подання інформації в НКЦПФР;
-
-
адміністративно-технічне забезпечення розміщення інформації емітента (укладення договору з депозитарієм, генерація ключів, установка та оновлення програмного забезпечення для підготовки та подання звітності); -
взаємодія з аудиторами, депозитаріями, НКЦПФР.
-
Скарження рішень НКЦПФР (для АТ)
-
врегулювання питань з НКЦПФР стосовно порушень емітентом законодавства у сфері цінних паперів: аналіз правомірності вимог та рішень НКЦПФР; підготовка пояснень, заперечень; представництво емітента при розгляді справи в НКЦПФР; судове оскарження рішень НКЦПФР.
Забезпечення законності у сфері корпоративного управління
-
контроль за дотриманням законодавства та внутрішніх документів органами та посадовими особами компанії;
-
моніторинг законодавства та повідомлення органів управління по зміни в законодавстві з наданням рекомендацій про застосування змін у діяльності компанії;
-
приведення внутрішніх документів компанії у відповідність законодавству, державна реєстрація змін до статуту.
Операції з акціями / частками у статутному капіталі
Підготовка документів і контроль за проходженням всіх процедур, передбачених законодавством та внутрішніми документами для проведення:
-
купівлі-продажу або інших операцій по відчуженню акцій / частки у статутному капіталі; -
викупа компанією власних акцій / частки у статутному капіталі;
-
зміни вартості / анулювання акцій;
-
збільшення / зменшення статутного капіталу;
-
випуску нових акцій;
-
обов’язкового викупу / продажу акцій / частки у статутному капіталі.
Врегулювання відносини у сфері реалізації корпоративних прав і управління
Розробка корпоративних договорів
-
розподіл повноважень між власниками з прийняття рішень, надання кандидатур до органів управління;
-
встановлення порядку прийняття рішень з певних питань управління компанією;
-
забезпечення реалізації корпоративних прав (обов’язкове відчуження / викуп акцій / частки, опціони, попередні договори, довіреності з корпоративних прав etc.).
Кризовий менеджмент
-
врегулювання конфліктів між власниками та / або органами управління;
-
попередження і припинення зловживань зі сторони акціонерів / учасників, посадових осіб, органів управління;
-
врегулювання ситуацій неможливості прийняття необхідних управлінських рішень;
-
побудова захисту від: рейдерській дій, недобросовісних правочинів з цінними паперами, прийняття управлінських рішень, які суперечать інтересам компанії.