Кожен стартап, що створює інноваційний продукт, задумується про те, як захистити свою ідею від її використання крупними корпораціями або просто конкурентами до того, як його проект набере необхідних розмірів.

Звичайно ж, правильним способом захисту є реєстрація права інтелектуальної власності на таку ідею, тобто реєстрація патенту. В ідеалі заявку на реєстрацію патенту варто подати до того, як проект вийде на ринок та стане публічним, щоб не допустити «крадіжку» ідеї та реєстрацію патенту конкурентами. Якщо ж компанія бачить сильний потенціал своєї ідеї та планує продавати продукт по всьому світі, то реєстрація патенту в Україні буде не достатньою мірою захисту, оскільки дія такого патенту поширюється лише на територію України.

Для надійного захисту варто зареєструвати патент в тих країнах, де розміщується найбільший ринок потенційних споживачів та там, де працюють головні конкуренти. Для багатьох стартапів таким ринком є США. Однак реєстрація патенту в США потребує надвеликих для більшості молодих компаній витрат, а також потребує пошуку кваліфікованого патентного повіреного в США, який правильно оформить заявку на реєстрацію. Більшості компаній на початковому етапі діяльності буде просто не доцільно вкладати великі кошти у захист своєї ідеї, коли ці кошти можна вкласти в її розвиток.

Ідеальним варіантом в даному випадку буде подача попередньої заявки на отримання патенту на винахід – Provisional Patent Application.

Три головні переваги подачі попередньої заявки:

  • подача не потребує великих офіційних платежів;

  • попередню заявку можна подати без вимог до її форми чи змісту;

  • для подачі не потрібно залучення патентних повірених.

Подача попередньої заявки дає заявнику можливість подати основну заявку на реєстрацію патенту – Non-Provisional Application протягом 12 місяців з дати подачі попередньої заявки. З цієї ж дати у заявника виникає право пріоритету, тобто після подачі заявки інші особи не зможуть зареєструвати аналогічний патент. Цей запас в 1 рік також дасть час на те, щоб визначитись, чи потрібно реєструвати сам патент, та знайти кошти на реєстрацію.

Приємним маркетинговим бонусом є те, що після підтвердження від Бюро Патентів і Торгових Марок США (USPTO) реєстрації заявки, заявник офіційно має право використовувати термін «розгляд патенту» («Patent pending») в рекламі свого продукту та навіть наносити його на сам продукт, що підвищує вартість продукту в очах потенційних інвесторів та конкурентів. Якщо навіть ви не збираєтесь подавати основну заявку і реєструвати патент, 12 місяців можна використовувати «Patent pending» в маркетингу.

Попередню заявку можна подати на сайті USPTO, для цього потрібно вказати своє ім’я/найменування, адресу, електронну пошту, додати файли з детальним описом винаходу та ілюстраціями до нього, заплатити офіційний збір, після чого приблизно через 3-5 тижнів ви отримаєте на вказану адресу офіційну квитанцію від USPTO. В офіційній квитанції буде вказаний номер вашої заяви та дата подання.

Подана заявка не проходить жодних експертиз, тому опис винаходу може бути повністю довільним. Бажано, все ж, зробити детальний опис та ілюстрації до нього, оскільки якщо в подальшому буде подаватись основна заявка – вона має відповідати поданій попередній заявці, а експертиза має показати, що в обох випадках описаний один і той же винахід. Якщо протягом 12 місяців не подати основну заявку – попередня заявка припиняє дію.

Розмір офіційного збору за подачу попередньої заявки станом на 2021 рік становить 75 доларів США – якщо заявку подає фізична особа або суб’єкт Micro entity, до яких можна віднести більшість стартапів.

Подача попередньої заявки є вигідним маркетинговим кроком, а також доцільним способом захисту для тих, хто має працюючу ідею, не готовий найближчим часом реєструвати патент, проте припускає імовірність реєстрації схожих ідей іншими особами.

Команда Smartsolutions Law Group завжди готова надати професійну правову допомогу з подачами заявок та реєстрацією тимчасового патентування


 

 


Поделитесь этой заметкой в социальных медиа: